دانلود کتاب ممنوعه خدا احمق ها را دوست دارد

کتاب «خدا احمق ها را دوست دارد» نوشته «مجید محمدی»

تاملاتی در چارچوب دین شناسی تحلیلی و انتقادی ادیان ادعا می کنند که خدایشان همه را دوست دارد، اما پندار، گفتار و کردار آنها نشان می دهد که برخی را بیش از همه دوست دارد و از برخی نیز دل خوشی ندارد. در این میان احمق ها جایگاه ویژه ای دارند. احمق ها به راحتی به سخنان رهبران دینی اعتماد می کنند، علم تجربی و عقل را برای سرراست نگاه داشتن ایمان به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در می آورند و اخلاق را به مرخصی فرستاده و به جایش شریعت را می نشانند. آنها منتقدان را برای همیشه اخراج و از دین برگشتگان را حذف می کنند. احمق ها چند هزار سال است که باور می کنند چون با خرد نمی خواند، ادعاهای توخالی را مورد پرسش قرار نمی دهند، افسانه ها را به جای حقیقت می خرند، امور عادی و زمینی را مقدس می شمارند و در برابر سوار شدن قدرت بر اسب دین خود هلهله می کنند. آنها چشم خود را بر این واقعیت می بندند که دین و خدا و ایمان هم مخلوقات بشری و مشمول سموم و آفات آنها هستند. با این حال چرا خدا نباید عاشق احمق ها باشد؟

دانلود کتاب «خدا احمق ها را دوست دارد» نوشته «مجید محمدی»

 

5 پاسخ

  1. سایت خوبی دارید
    میخواستم یک کتاب ممنوعه که در سال 2017 توسط ناشر کتاب‌های ممنوعه آمریکا به چاپ رسیده است را به شما و مخاطبان معرفی کنم، کتاب «پیام پلنگ» که عنوان انگلیسی آن در آمازون و گوگل «leopard’s prophecy» است، یک رمان سیاسی مذهبی است که به نقد بی پرده ادیان و سیستم سیاسی حاکم بر جهان پرداخته است.
    در این کتاب که پیروان ادیان و مذاهب هر کدام نوعی حیوان هستند و این حیوانات با هم در یک دهکده زندگی می کنند و البته نه در صلح و صفا، نویسنده بسیار بی پرده همچون یک آینه حماقتهای ادیان و مذاهب را به نمایش کشانده است. بنده میتوانم فایل pdf کتاب را برای مخاطبان داخل کشور به صورت رایگان در اختیار شما قرار بدهم.
    و مخاطبان خارج کشور نیز می‌توانند کتاب را از طریق سایت آمازون سفارش دهند.
    با سپاس

    لایک

  2. سلام و درود فراوان.
    ببخشید من برای درک کتابی که به تازگی در یک کانال تلگرامی دیدم به سایت شما مراجعه کردم؛ اما در کمال تعجب دیدم نه تنها تحلیل و تفسیری از این کتاب نیست که خود کتاب را هم قرار نداده اید.
    کتابی که بخاطرستایش ایران باستان و دین زرتشت و…مجوز نگرفته و زیادهم مطرح نشده.اما در این کتاب نویسنده زیرکانه اسلام و اعراب و… را به باد انتقاد گرفته ومن پس از خواندن این رمان به یاد آثار صادق هدایت افتادم و بنظرم بعد از آثار هدایت این کتاب بهترین اثر است که کاملا با نمادها و اسطوره ها به تاریخ ایران و حمله اعراب پرداخته؛ اما دشواریهای فراوان آن سبب میشود خواننده بسیاری از قسمت ها و منظور نویسنده را نفهمد.من بعد از چند بار خواندن آن به چند نتیجه رسیدم ؛از جمله اول داستان مهمانی که به خانه می‌آید نماز میخواند؛ و جهت قبله تشریح میشود و در آخر داستان نویسنده میگوید این راه و جهت یعنی سیاهی و زشتی و دوری از حقیقت و… لذا خواهشمندم خود کتاب «سرنبشت بدسرشت» را قرار داده تا هرکس نظراتش را بگوید؛ و مهمتر هم تحلیل و تفسیری در مورد کتاب سرنبشت بدسرشت تهیه و قرار دهید تا نقاط مبهم آن را خوانندگان متوجه شوند. بنده فوق لیسانس ادبیات از دانشگاه سراسری هستم و بعد از خواندن این کتاب دقیقا یاد بوف کور افتادم و برای فهمیدنش شاید نیاز به تحلیل های زیاد باشد.
    لذا خواهشمندم خر نظر و نقدی در مورد این کتاب را قرار دهید چرا که واقعا تا سالها میتواند موضوع بحث باشد.
    با تشکر فراوان.
    لطفا در مورد کتاب «سرنبشت بدسرشت » و پیچیدگی‌های آن و منظور احتمالی نویسنده در جاهای که ابهام انگیز است مطالبی قرار دهید؛ چون من از زمانی که این رمان را خواندم دنبال فهمیدن آن هستم.

    لایک

  3. با تشکر از تلاش بی وقفه شما در روش سازی افکار جامعه.

    خواهشمند است در صورت امکان کتاب واپسین روزهای محمد نوشته‌ هاله وردی را نیز به کتابهای سایت اضافه کنید
    خیلی ممنون

    لایک

  4. لطفا لینک کتاب ارشاد منجی به نام The Trouble with Islam Today را به فارسی منتشر کنید.

    لایک

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.