دانلود کتاب ممنوعه تئوری امامت در ترازوی نقد

کتاب «تئوری امامت در ترازوی نقد» نوشته «حجت الله نیکویی»

تردید در اندیشه‌های رایج دینی و تشکیک در دگم‌ها و کلیشه‌های نخ‌نما شده‌ای که میراث تفکر سنتی و آباء و اجدادی انسان‌ها در یک جامعه دینی است، اولین و مهمترین گام بسوی دینداری عالمانه و محققانه است. چنین شک و تردیدی، البته هولناک و هراس‌آور است و آزادی و عقلانیت عظیمی می‌طلبد، اما ثمره‌ای بزرگ دارد: ایمان آگاهانه و آزادانه. آری ایمانی که از رهگذر آزادی و آگاهی نصیب آدمی گردد، به هزاران ایمان عامیانه و مقلدانه و جبری می‌ارزد. کتاب حاضر، کوشش خرد مؤلف در راه رسیدن به چنین ایمانی را به تصویر کشیده است. زمانی که اولین قدم را در این راه برداشتم، هرگز نمی‌دانستم که «تحقیقی بودن اصول دین» و عدم جواز تقلید در این حوزه، رؤیایی دروغین و خیالی است و در جمهوری اسلامی باید در اصول دین هم مقلد بود. بعدها وقتی نتیجه تحقیقاتم در باب امامت، به نتیجه‌ای مخالف انتظار طبقه رسمی روحانیت شیعه منتهی شد، با تاوان سنگینی مواجه شدم که شرح آن در این مختصر نمی‌گنجد. لذا خواننده عزیز را هشدار می‌دهم که اگر تاب تحمل تلخی‌های چنین راهی را ندارد، از خواندن این کتاب صرف نظر کند.

دانلود کتاب «تئوری امامت در ترازوی نقد» نوشته «حجت الله نیکویی»

Naghd Emamat

9 پاسخ

  1. ممنوعه گرامی اگر امکان دارد یک نسخه اسکن شده از این کتاب وجود دارد که یک فصل مفصل راجع به عصمت در انتهای آن آمده است ولی در این نسخه تایپی حذف شده است. من خودم اگر پیدایش کردم لینکش را می‌گذارم. خودتان هم سرچ کنید.

    لایک

  2. درود
    نظر به اینکه ادرسی که برای کتاب زیر گذاشته بودم رمزگذاری شده. ادرس دیگری را در اینجا درج می کنم.
    https://freelibs.org/texts/al_974.html
    ممنوعه عزیز، نمی دانم چقدر با سیاستهای مدیریت این سایت هماهنگ است، با این وجود لازم است بگویم در راستای نقد بنیادین تشیع آثار حیدرعلی قلمداران و رضا برقعی قمی بسیار کارگشا هستند.در مقایسه ای که بین اثار زنده یاد انصاری و کتابهای اینان در نقد تشیع به عمل آورده ام، نقد اینان را بسیار اصولی تر و گره گشا تر یافته ام چون حریف را در خانه خودش و با ابزارهای خودش به زانو در می آورند. ناگفته نماند که اینان در مواردی دیگر به شدت هواخواه دگمهای اسلامی هستند.
    http://www.qalamdaran.com/

    لایک

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.