دانلود کتاب ممنوعه شیر و خورشید

کتاب «شیر و خورشید» نوشته «دکتر ناصر انقطاع»

شیر و خورشید، نشان سه هزار ساله

پس از رویداد بهمن 1357، پرچم و نشان فرهنگی و تاریخی شیر و خورشید نیز دستخوش دگرگونی شده و به همین انگیزه، جستارها و گفتارها و سخن‌های بسیاری در این زمینه در میان ایرانیان برون مرز در گرفت. گروهی به سختی هوادار نگهداشت آن، به همانگونه که تا آنروز بود شدند و دسته‌ای خونسردانه شانه‌ها را بالا انداختند که نه! پرچم و نشان آن چندان در خور نگرش نیست و دگرگون شدن آن چیزی را دگرگون نمی‌کند! ولی هیچکس از خود نپرسید که ریشه و پایه و معنا و ژرفای رنگهای سبز و سپید و سرخ و نشان شیر و خورشید و شمشیر چیست؟ از کجا، از کی، چگونه و چرا پدید آمده و بر روی درفش ملی ما جای گرفته‌اند؟ شاید اگر اندکی به این نکته می‌اندیشیدیم، آنگاه با دلبستگی و پافشاری بیشتری در نگهداری از آن می‌کوشیدیم.

دانلود کتاب «شیر و خورشید» نوشته «دکتر ناصر انقطاع»

Shir va Khorshid

9 پاسخ

  1. بهداد … بهداد … بهداد

    ممنوعه جان با درود و خسته نباشی
    من بهداد هستم سایت آزادگی که یادته گردن شکسته 🙂
    آلان دارم کتاب استاد ناصر انقطاع رو دانلود میکنم راستش خواستم خدمتت هم سلامی کرده باشم و هم تشکر کرده باشم و نکته دیگه اینکه ازت یک خواهش دارم و اونم این هست که اگر فرصت داری و همینطور امکانش داری لطف کن و کتاب های استاد شجاع الدین شفا را یک بار دیگر و بصورت آبرومند و جیزی که درخور شان و حایگاه استاد باشد اسکن کن آخه اکثر کتاب های استاد بصورت تایپی هست و بصورت اسکن نیست! خودت بهتر میدونی که کتاب هایی که بصورت تایپی باشد اکثرا داری غلطها و افتادگی های بسیاری هست و این درخور شان استاد شفا نمی باشد . آلان اکثر دوستان اسکنرهای بسیار خوبی در اختیار دارند و میتوانند کتابهای اصلی استاد را اسکن کنند. متاسفانه من دسترسی به کتاب های اصلی استاد ندارم و همه کتاب های استاد را از سایت های امثال شما و دیگر دوستان دریافت کرده ام اما آرزو دارم که یک بار دیگر کتاب های اسکن شده بهتری را دریافت کنم … بهر حال از دیدار سایت بسیار تاثیر گذار شما لذت بردم و از خدای اهورامزاد میخواهم که شما را سالم و تندرست بدارد … زیاده عرضی نیست حز دوری شما دوست گردن شکسته که امیدوارم با سقط شدن سیدعلی چلاق همه مان به دور هم جمع شویم و با نوشیدن شراب یادی از سایت آزادگی و دوستان درگذشته مثل بانو نادره افشاری بکنیم … یاد خانم افشاری گرامی باد … ممنوعه جان مواظب خودت باش دوست عزیز
    خدانگهدار عزیزم …

    لایک

    • درود بهداد گرامی
      سپاس از توجه شما گرامی البته بجز 2 مورد، باقی کتاب های زنده یاد استاد شفا اسکن شده می باشند و همواره تلاش می شود کتاب های اسکن شده در کتابخانه قرار بگیرد. به امید نابودی رژیم پلید اسلامی آخوندی.
      شاد و پیروز باشید.

      لایک

  2. سپاس از این کتاب و از همه ی کتاب ها خواهشا کتاب درخواستی هم بگذار خیلی خوب می شه .
    کتاب بسیار بد اسکن شده و خوب پیدا نیست لطفا دوباره اسکن کنید امکانش هست ؟ امکان دو کتاب هر ماه هست ؟ امکان ایجاد کتاب درخواستی هست ؟

    لایک

  3. درود بر شما ممنوعه عزیز،خسته نباشی.کتاب خوبی بود.
    می خواستم بگم شما دوست گرامی در پست پیش که نظر گذاشته بودم، نوشتید که خداناباور هستید و حاضر به زردشتی بودن و به عبارتی دیندار بودن نیستید.
    سوالی که برای من پیش می آید این است که پس چرا شما و برخی ضد اسلام های دیگر مانند شجاع الدین شفا که فرهنگ ایرانی را از فرهنگ اسلامی و عربی و تازی بسیار با ارزش تر می دانید و با این حال نمی خواهید به دین زردشتی(بهدین و مزدیسنا)بر گردید و خدای مهربان و بخشنده ای به نام اهورا مزدا را پرستش کنید،در حالی که دین زردشتی فرهنگ ایران باستان را می ستاید و با فرهنگ ایرانی پیوند زیادی دارد.
    همچنین سوالی دیگر از شما دوست خوب و آن که آیا بیشتر نویسندگان سایت هایی که در قسمت پیوند ها لینک کرده اید(مانند خدایی نیست،خرد گردایی و ایمان ستیزی،گمنامیان،نشریه بیداری،ناباور،امام نقی،ایران سکولار،حسن آقا،رضا فاضلی،درفش کاویانی،دکتر مسعود انصاری و ….)خداناباور هستند و آن ها هم بازگشت به دین زردشتی(دین اشو زردشت پیامبر)را دوست ندارند؟
    در آخر می خواستم بگم اگر شما ممنوعه عزیز دوست داشتید به سایت انجمن بزرگ بازگشت (http://bozorgbazgasht.com/) و برخی سایت های دیگر زردشتی مانند سایت موبد کامران جمشیدی سری بزنید و کمی در این باره پژوهش و روی این موضوع اندیشه کنید. شاید نظرتان عوض شود و میل به سدره پوشی و زردشتی شدن پیدا کردید.
    این را برای این گفتم که بدانید دین زردشت از دین اسلام بهتر است و تنها راه رستگاری در آخرت و روز رستاخیز و شاد کردن اهورا مزدا را پندار و گفتار و کردار نیک می داند.همچنین در این دین شاد زیستی بسیار سفارش شده و مانند دین اسلام غم پرستی رواجی ندارد.
    بسیار سپاسگزار می شم پاسخ پرسش هایم را در این جا بدهید.
    همیشه موفق و پیروز باشی ممنوعه گرامی.
    بدرود.

    لایک

    • درود به شما
      میهن پرستی و ارج نهادن به تاریخ و فرهنگ کهن ایران هیچ ربطی به دیندار و خداباور بودن یا نبودن نداشته و اینها دو مفهوم کاملا جدا هستند. مهمتر اینکه فرهنگ و تاریخ کهن ایران فقط در آیین زرتشتی یا هر دین و باور دیگری خلاصه نمی شود و یکی از صدها دلیل ستیز ما با دین پلید اسلام نیز همین است که اسلام و قوانین واپسگرای قرآنی، فرهنگ و قوانین عقب مانده و جاهلی اعراب 1400 سال پیش را به ما تحمیل کرده و ایران را که مجموعه ای از قومیت ها، باورها، تاریخ کهن و فرهنگ های زیباست به نابودی کشانده. پس همانگونه که پیشتر هم گفته بودم، دیدگاه و باور من درباره هرگونه دین و مذهب و خدا آشکار است و از سوی دیگر با افتخار و تمام توانم از میهن ایران و فرهنگ و تاریخ کهنم پدافند می کنم.
      مورد دیگر اینکه من درباره ی نوع باورمندی نویسندگان و مدیران سایت های دیگر به خدا آگاهی نداشته و علاقه ای هم به «تفتیش عقاید» ندارم. هر چند دیدگاه ها و باورهای آنها در کتاب ها و نوشتارهایشان روشن است بنابراین می توانید در مورد میزان علاقه شان به دین زرتشتی از خودشان پرسش کنید! مهم برای ما این است که همگی در یک مورد هم اندیشه بوده و آن مبارزه با دین انسان ستیز اسلام و حکومت سیاه آخوندی است.
      شاد باشید.

      لایک

    • با درود به شما هم‌میهن گرامی‌. شما هم به مانند مذهبیون دیگر ادیان سخن از آخرت و روز رستاخیز میرانید!! البته این چیز عجیبی‌ نیست و کار ادیان مختلف همین است که افکار انسانها را با مسائلی‌ مبهوم و خیالی درگیر کنند تا به اهداف خاص خودشان برسند . در اندیشه‌های زرتشت در گاتها میبینیم که بیشتر توجهات این مرد خردمند ایرانی‌ به زمین معطوف است و از مسائلی‌ چون آباد کردن زمین و کار و کوشش برای آن صحبت می‌کنند و آن سه‌ اصل طلای را که گفتار و پندار و کردار نیک است بیان می‌کند (البته در بعد از زرتشت عده‌‌ای سودجو آمدند و مطالبی را به سخنان زرتشت اضافه کردند) و من فکر می‌کنم که اگر امروز زرتشت دوباره زنده میشد و پیشرفت‌های علمی‌ را میدید بی‌شک بیان مطالبی چون آخرت و روز رستاخیز را در زمرهٔ‌ اندیشه‌های بد می‌پنداشت و کسانی‌ را که فلسفه او را به بی‌راهه کشاندند سرزنش میکرد .در تاریخ ایران زمین میبینیم که کوروش بزرگ از زمینه‌های فکری زرتشت پدید می‌آید و چنان بوده است که آنطور آزادمنشانه عمل می‌کرده است و در تاریخ جای ثبت نشده است که شاهان هخامنشی به زور دیگران را مجبور کنند که زرتشتی بشوند و در سنگ نوشته‌های به جا مانده هم نمی‌بینیم که سخنی از مذهب رانده بشود و هر چه در تاریخ به جلو می‌‌آیم میبینیم که قدرت مذهبیون زرتشتی بیشتر میشود فساد هم بیشتر میشود تا جای که در اواخر حکومت ساسانیان مذهبیون زرتشتی برای اینکه به نفوذ و قدرت قبل از کیقباد بزرگ برسند دست به آشوب‌های میزنند تا جای که خسرو پرویز را محاکمه میکنند و ایرانزمین را در بعد از آن به آشوب میکشانند تا جای که تازیان به خود جرأت حمله به ایران میدهند و در حقیقت دین بهی‌ و نجیبان و آزادگان ایرانی‌ را فدای خواسته‌های خود میکنند ، من قصد ندارم تاریخ را یادآور شما بشوم اما میخواهم بگویم که هر جا قدرت در دست مذهبیون بوده است آن کشور و مردم بیچاره آن به فنا رفته اند و صدمات زیان باری دیده اند . اساسا با این سخن که شما میگوید دین زرتشتی بهتر از دین تازیان و سامیان است من موافق هستم اما این دلیل نمی‌شود که در دنیایی مدرن امروز و پیشرفت‌های فراوان علمی‌ که بیشتر جوامع به فکر فراموشی دین هستند و به سوی بیخدای پیش میروند ، اشخاصی‌ چون شما بیایند و بگویند که چون ما ایرانی‌ هستیم پس بیاید و زرتشتی بشوید و حتما در پی آن هم یک حکومت مذهبی‌ از نوع زرتشتی آن دوباره باید داشته باشیم؟!! من به شخصه حتی فکر نمیکنم که میهن پرستی‌ ربطی‌ به دین بهی‌ و زرتشتی بودن داشته باشد در واقع میهن پرستی‌ ارج نهادن به ایرانزمین و فرهنگ و جغرافیا و تمدن آن است و چنین رویکردی از دیر باز در ایرانزمین با جانفشانی‌ها و رنج‌ها و اندیشه ورزی‌ها زنان و مردان ایرانی‌ در تاریخ این مرز پرگهر ثبت شده است نگاه کنید به آرش کمانگیر که چگونه از برای ایرانزمین جان خود را فدا کرد نه دین و مذهب !. بزرگمهر گرامی‌ شاید شما بهتر باشد که به جای ایراد گرفتن از میهن پرستان مبارز که چرا زرتشتی نمیشوند به هم کیشان زرتشتی( http://www.berasad.com/fa/content/view/11792/50 ) خود ایراد بگیرید که چه گونه تبلیغات مرد تازی را میکنند که در ایرانزمین جنایت‌ها کرده است. پاینده ایران و ایرانی‌

      لایک

    • بزرگوار سلام . شاید در این سایت جای مناسبی برای درج این نظر و پاسخ نباشد ولی لازم دانستم آن را بیان کنم . ادیان ابراهیمی و همین طور دین زرتشت سلسله دین هایی هستند که به صورت پياپي و از پس هم بسته به نیاز و سطح درک و شعور مردم نازل شده اند و در برخی از آن ها به دلایل مختلف ) یا جهل مرکب یا سودجویی سران قبایل و …. ( تحریف هایی ایجاد شده که گاها به کلی هدف دین را از پرستش خدا و یکتا پرستی بدل به پرستش یک انسان یا …. نموده است . به تبع هر چه تاریخ به جلو رفته سطح فهم و شعور مردم نیز افزایش یافته و ادیان و کتب کامل تری جایگزین دین قبلی شده اند که هدف اصلی دعوت به یکتا پرستی بوده . تا به اسلام که کامل ترین دین است و قرآن کریم (که به خواست خدا مصون از تحریف باقی مانده است ) رسیده . دین اسلام تاکید ویژه ای بر شادی و طراوت در زندگی ، خوش خویی با خلق ، برابری و عدالت و انصاف دارد . شما اوضاع حاکم بر جامعه فعلی را ناشی از اسلام ندان بلکه آن ها نشأت گرفته از شرایط اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و …… است . امیدوارم با تحقیق جامع پی به حقیقت ببرید.

      لایک

بیان دیدگاه

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.